Alaca (Lorut Dağı) Tırmanışı

02 Haziran 2012

Alaca (Lorut) 3588m.

-İşte buda Asya’nın göbek bağı kaç aydır saklarım dedi ve Asya’nın göbek bağını Alaca’nın zirvesindeki karın içine gömdü. Biz de alkışladık Oğuzhanı. Yol boyu hiç bahsetmemişti oysaki. Bu sürprizden sonra biraz dağılmış olan bedenimizi besledik, canımıza su kattık ve dönüş yolculuğuna geçtik. Dönüşü güneye doğru inip, Avcıbeli geçidine yan geçerek yaptık.

kampımızı Sarımemedin Yurdunda kurduk. Gece yarısından sonra yola cıktık. Gece karın sertleşmesi işmizi kolaylaştırdı. Akşam Pınarından sonra kramponları takıp sert karda Avcıbeline kadar gittik. Bu etabı irtifa kaybetmeyelim diye hep yan yükselerek yaptık. Sağ tarafa kramponla basmaktan iyice yıldık. Alaca sırt hattı gayet iyi sert kardan kornişler oluşturmuş ve bu kornişlerden yürümek harika bir his. Yedi kişi olarak tırmanışa başladık ve fekat lakin dört kişi zirveye ulaşmayı başardı. Bir arkadaşımız Avcıbeli geçidinin altında geri döndü, iki arkadaşımız da bizim zirvemiz bu sırt(Alaca Sırtı) diyerek bizim dönüşümüzü beklediler.

Dönüşte Avcıbeli muhabbeti:

-Dursun hocam şu balkondan bir in bakalım durum nedir?

üç beş adım sonra

-Hocam biraz boşluk hissi veriyor. (İniş yerleri aranıyor fakat bulunamıyor.)

az sonra uşakların hepsi benim indiğim yerden inmek zorunda kaldılar:)

Tırmanış arkadaşlarının çok  zevk aldıkları bir tırmanış oldu. Kazma,krampon çıkar-tak,çıkar-tak….  son haddine kadar kullanıldı.  Dik balkon geçişler,inişler, düşüp toparlanmalar vs. on numara beş yıldız.

25 binlik haritalarda ve başka bölgelerde de Lorut kelimesi geçmektedir. Lorut kelimesinin anlamını bulamadım. Artık ne anlama geliyorsa bilemiyorum. Benzer şekilde Fenk kelimesinin de anlamını bulamadım. Bu kelime de hem Bolkar dağlarında hem de aladağlarda kullanılmaktadır.