Demirkazık

28 Eylül 2012

Aladağlar Büyük Demirkazık Zirve Tırmanışı (3756 m)

Gece 1:30 gibi kalkıp ayaküstü kahvaltı atıştırarak 2:20’de mükemmel bir dolunay ışığında yola koyulduk. 1. Narpuz’a girince kafa fenerlerimizi yaktık, çıkınca vadiye yükselince tekrar söndürerek ay ışığının yıkadığı zirvelerin ortasından hızla yürümeye devam ettik.

Tarih : 29-30 Eylül 2012

Rota : Demirkazık Klasik – Narpuz, Kızılçarşak

Ekip : Dursun (lider), Cavit , Neşet , İzzettin , Erhan

Teknik Malz. : Kask, emniyet kemeri, 2 tam boy ip, karabina, ATC, perlon, pürsik, baton, tozluk.

Yazan: Erhan

29 Eylül sabah ilk uçakla İstanbul’dan Kayseri’ye, oradan da otobüsle Niğde’ye saat 12 gibi vardım. Öğretmenler Parkında Niğde AKUT’tan Dursun hocalarla buluştuk, onlar da Tunç Fındık’la çay içip açtıkları yeni rotaları konuşuyorlardı. Öğleden sonra tüm malzemelerimizi ayarlayıp Sokullu Pınar kamp alanına çıkıp 2 çadır kurduk. Akşam yemeğinden hemen sonra uyumaya çalıştık fakat gürültü yapan başka bir ekip yüzünden doğru düzgün uyuyamadık. Gece 1:30 gibi kalkıp ayaküstü kahvaltı atıştırarak 2:20’de mükemmel bir dolunay ışığında yola koyulduk. Narpuz’a girince kafa fenerlerimizi yaktık, çıkınca vadiye yükselince tekrar söndürerek ay ışığının yıkadığı zirvelerin ortasından hızla yürümeye devam ettik. Kızılçarşağa vardığımızda saat 5’e geliyordu, Kızılçarşağı sağ kol kaya dibinden tırmansak da beni bitirdi :) Yukarıdaki düzlüğe vardığımda saat 6:30 gibiydi, uzun bir mola verdik, helva ekmek su derken 7’de kayaya girdik. Önce batonla doğu sırtında yükseldik, sonra batonları kapatarak sağlam kayada dört ayak :) tırmanmaya başladık. Zirveye vardığımızda saat tam 9’du, sevinçle çekilen fotoğraflar, zirve defteri, yemek içmek derken Erciyes ve tüm Aladağları, zirveleri seyretmek harikaydı. Telefonlar çekiyordu, sevenlerimizi, yolumuzu gözleyenleri arayıp sevincimizi paylaştık.

9:30 gibi inişe başladık, zirve sırt hattından ilk bolta kadar yürüyerek indik, buradan tam boy iki ipi bağlayarak açıp 60 m doğu sırt hattından indik. 4 tam ip boyu inerek ipe gerek duyulmayacak yere ulaştık. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta doğu sırt hattından uzaklaşmamak, aksi taktirde daha önce yaşananlar gibi dönüşü imkansıza yakın dağların ortalarında bir yerlere inip kaybolma riski çok yüksek. Kızılçarşağa 12:30 gibi girdik, koşa koşa 15 dakikada indik J Adam başı 2 lt su aldığımızdan suyumuz bitmişti, mevsim itibariyle de hiçbir yerde damla su yok, kar yok, Narpuzlardan güneşin altında susuz indik, 2. Narpuz’da sağ koldan babaları izleyerek inmeniz  çok önemli yoksa şelaleye kadar iner kalırsınız. 1. Narpuz üstünde su sesini duyduğumuzda saat 15:15’ti ve dünyanın en güzel sesi bu olmalı dedim. Kamp alanına vardığımızda (15:45) kendimizi buz gibi suyun altına atıp duş aldık, sonra çimlerde güneşlendik. İki gece uykusuzluk, susuzluk, müthiş yorgunluk derken özetle harika bir faaliyet oldu, Niğde AKUT’tan değerli öğretmen arkadaşlarım sağolsunlar. Akşam beni Niğde-Çamardı yol ayrımına bıraktılar, buradan Kayseri otobüsüne binip gece son uçakla İstanbul’a döndüm.