Davlumbaz Tepe (3437m.) / Aladağlar

06/07 Haziran 2009

‘sorsalar aladağların en güzel manzaralı zirveleri diye: cevabım davlumbaz, karasay  ve mta tepe olurdu’

Artık bir klasik olmuş etkinliklerimizden birini daha yapacaktık. Öğle üzeri Niğde’den çık, akşam üzeri kamp alanına ulaş, kampı kur, yemek ve sohbetlerden sonra uyu, gece üç gibi yola düş, zirveye çık, ve aynı gün geri dön. (Zaman zaman gece niğde’den yola çık, hiç uyumadan zirve yap ve geri dön durumları da var.) Gece 24-01 gibi Nedim aradı ne yapıyorsunuz diye.

Biz de uyuyoruz dedik. -Ne uyuyorsunuz. Kalkın yola düşün. Uyuyupta ne yapacaksınız. gibi cümlelerden sonra kısa sürede hazırlanıp yola düştük. Gecenin serinliğinde durmadan Teke Pınarına ulaştık. Hacettepe zirvesinin altından geçtikten sonra kar iyiden sertleşmeye başladı. Sert ayak vuruşlarıyla ayakkabılarımızın tutacağı yer kadar iz açıp kar kütlelerinide geçtik. Patikayı terk edip yavaş yavaş Davlumbaza doğru yükselmeye başladık. Rahat bir geçitten Davlumbazın davulunun göründüğü yere çıktık. Zirve boynuna doğru gün ışımaya, ortalık ağarmaya başladı. Boyunda uzun bir kahvaltı molası verip yola düştüm. kalan ekip tahminimce bir saat kadar uyuduktan sonra zirveye ulaştılar. Bol muhabbetten sonra tekrar 10-11 gibi kamp alanına döndük.

Ekip: Dursun Şimşek, Neşet Kaya, İzzettin Tarkan, Arif Öztürk, Duygu Urcan, Ahu Çavuş.