Demirkazık Hodgkin / Peck Kulvarı

11 Temmuz 2015

Peck kulvarına mevsim itibarı ile geç olduğunu düşündüğümüz bir zamanda girdik. Bu aylarda yer yer kulvarda açılmalar ve batak kar olacağını zannettik. Bu zannetmelerimiz tutmadı. Kulvarın girişinden itibaren sert ve kesiksiz kar ile karşılaştık. Bu da bizi sevindirdi. Bu sevincimizi önümüzde giden dört kişilik ekiple süsledik.

Sokullu Pınarda akşam saat dokuz gibi kampımızı kurduk. Satimizi dörde ayarladık, bu ayr saatin çalmamasından dolayı tutmadı. Beş otuzda kendi imkanlarımızla uyandık. Sıkı bir kahvaltıdan sonra altı otuzda yola düştük. Hiç çarşağa bulaşmadan İt Oturumu tarafından kulvar girişine yükseldik. Kulvarda bizden önce dört kişilik bir ekibin tırmandığını gördük ve peck sevindik. Bizler kramponlarımızı takarak kulvara girdik. Çatalın sağında daralan yerde arkadaşlara yetiştik. Biraz mola ve muhabbetten sonra yola koyulduk. İçlerinden bir arkadaş daha önceden tırmandığını ve anfitiyatrodan sonra sağa döndüklerini söyledi. Benim niyetim V çentiğine kadar çıkıp sağdan zirveye gitmekti. Çünkü rotada kar hala var. Anfitiyatrodan sonra az yükselip tekrar döndüm ve rotanın sağına kramponları çıkararak kaya etabına girdik. Bu kaya etabı aşağıdan göründüğü gibi kolay olamadı. Beş derecelik yerleri geçtiğimiz oldu. Hatta rotanın bir yerinde sikkeyle burun buruna da geldim. muhtemelen iniş için kullanmışlar. Burdan sırt hattına çıktık. Sırttan zirve gerilerde de olsa gözükmektedir. Rotayı takip ederek önce batı zirvesine ve ardından ana zirveye ulaştık. Zirveden ardımızdan gelen dört arkadaşın sırt hattına çıkmalarını bekledik. Onları görünce kalsik rotadan dönüşe geçtik. Bizler kızıl çarşağın altına indiğimizde onların batı zirvesinden ana zirveye geçtiklerini gördü. Bayağı geçiktiklerini söylenmeden etmedik. Sokullu Pınardan zirveye yedibuçuk saatte çıktık. Zirveden Sokullupınara yolun ne kadar uzun olğunu homurdana homurdana indik.

Tırmanış Ekibi: Çağlar Eker, Dursun Şimşek

Teknik Malzeme: Kazma, krampon, perlon bant, karabin, emniyet kemeri, ip

Not: Hiçbir yerde ip kullanmadık. Külahtan ip açmadan indik.