Emler-Kızılkaya-Karasay Zirveleri

07 Temmuz 2010

Aynı Günde Emler(3723m.), Kızılkaya(3767m.) ve Karasay(3560m.) Zirveleri

Faaliyet Raporu: Çağlar Eker

Hedefimiz Emler ve Kızılkaya zirvelerini yapıp enerjimiz kalırsa Karasay ve Eznevit zirvelerine de uğramaktı. Akşam saat 10.45’ te Niğde merkezden motosiklet ile Çamardı’na doğru hareket ettik. Saat 11.00 motosiklete yakıt almak için ve ihtiyaçlarımızı karşılamak için bir yakıt istasyonunda mola verdik. Bütün eksiklerimizi karşıladıktan sonra artık zirveye hareket etmeye hazırdık.

Gece yarısı yeni bir güne girerken Mümtaz Çankaya dağ evininin yanındaki yoldan devam edip Sokullu kamp alanına ulaştık. Yolda olukça fazla çakıl olması biraz sorun çıkardı. Motosikleti Sokullu kamp alanının yakınında bir yere bırakıp son hazırlıkları yaptıktan sonra saat 00.30’da  Karayalak vadisine doğru yola koyulduk. Keyifle muhabbet ederek geçen yürüyüş ardından 03,35’ te dinlenme taşında mola verdik.Bişeyler yedikten sonra biraz da kestirdik. 04.15’ te Çelikbuyduran’a yeniden harekete geçtik ve saat 04,50 de Çelikbuydurandaydık. Burda biraz dinlendikten sonra durumumuza bakıp önce hangi zirveye doğru gideceğimize karar verecektik. Daha sonra kararımız Emler yönünde oldu. Tam hatırlamıyorum ama saat 5 gibi Emler’e doğru yürümeye başladık. Gün doğumunu Emler’in doğu yüzünde izledik ve gerçekten çok keyifliydi. 06.15’te zirvedeydik. Yedigöller manzarasının keyfini çıkardık. Bol bol fotoğraf çekip çekinip, zirve defterine isimlerimizi karaladıktan sonra 06,30’ta inişe başladık. Bol çarşaklı inişten sonra 07,05’te yeniden Çelikbuyduran’a vardık. Burda bişeyler atıştırdıktan sonra artık hedefimiz Kızılkayaydı.07.20 de yürümeye başladık. Kızılkaya kuleleri geçidini aşıp belirgin olan patikadan devam ettik. Patikanın sonunda Kızılkaya zirve kütlesinin güney yüzüne vardık. Kütle 3-4 derece teknik tırmanış gerektiren setlerden oluşuyordu. burdan tırmanışa başlayıp  09.55’te zirveye vardık. Aladağların en yüksek noktasında olmanın keyfini doyasıya yaşadık tabi burda da bol bol fotoğraf çektik zirve defterine bişeyler karaladık. Göller şahane görünüyorlardı. Yiyip içip kendimize geldikten sonra 10,30’ da inişe başladık. Yanımıza teknik malzeme almadığımız için iniş biraz zorlu oldu özellikle setli etaplardan inmek baya zaman kaybettirdi. Setli etabı bitirip patikadan devam ettik ve saat 12,15’te Karasay geçidi boynundaydık. Burda da su içip sıvı eksikğimizi karşıladıktan sonra çok az suyumuz kalmıştı. Saat 12.30’ ta herkesin Karasay olarak adlandırmadığı fakat bizim gerçek Karasay burası dediğimiz zirveye doğru harekete geçtik. Yaklaşık 20 dk.’lık bir yürüyüşten sonra zirveye vardık Kaldı ve Alaca harika görünüyorlardı. Muhteşem bir Emli manzarası vardı. Biraz zaman geçirip zirve defterine isimlerimizi yazdıktan sonra inişe geçtik. 01.05’te Karasay geçidi boynuna vardık. Burdan hiç beklemeden Karayalağa doğru yola koyulduk. 02.40’ta motosikleti koyduğumuz yere ulaştık. Baya yorucu bir faaliyet olmuştu fakat bir günde üç zirveye çıkmanın ve muhteşem manzaralar görmenin vermiş olduğu mutluluk her şeye değerdi sanırım.

Tarih: 07.07.2010

Rota: Emler klasik, Kızılkaya güney yüzü, Karasay

Süre: 11 saat

Hava Durumu: Karanlık gün doğmasıyla birlikte açık zaman zaman kapatan bir hava

Zemin Durumu: Oldukça kuru bir zemin

Ekip: Dursun Şimşek(Niğde AKUT üyesi)