Kaldı Dağı (3734m.)

15 Temmuz 2010

Kaldı Dağı Tırmanışı (3734m.)

Faaliyet raporu: Çağlar Eker

Tırmanış hazırlığı için Dursun hocamla saat 11.00’da Niğde’de buluştuk. Biraz muhabbet ve çanta hazırlığından sonra Aladağlar’a doğru yola koyulduk. Motosiklet arkasında çok keyifli yol ve yolculuktan sonra Çamardı’ya, sonra da oradan Emli vadisine ulaştık. Emli vadisinde toprak yoldan devam edip Bölük ormanına vardık. Bölük ormanında yürüyüş öncesi son hazırlıkları yapıp 13.40’da yürümeye başladık. Kısa zaman sonra Parmakkaya vadisine girdik.

Avcıbeli geçidine doğru belirgin olan patikadan ilerledik. Yolda ilerlerken Parmakkaya sağ tarafta tek başına çok heybetli duruyordu. Yürüyüş bol muhabbetli ve bol dinlenmeliydi ondan tempomuz çok hızlı değildi. Çokça verdiğimiz dinlenmelerin birinde 2 tane dağ keçisi gördük. Çok alçaklara inmişlerdi ve bize çok yakındılar. Keçilerle iletişim kurmaya çalıştık ama bize pek yüz vermediler:) Gerçekten inanılmaz hayvanlar ve kaya üzerinde çok zarif hareket ediyorlar. Keçilerden sonra tempomuzu arttırarak yürümeye devam ettik. Verdiğimiz molaların birinde güneş gözlüğümü düşürdüğümü fark ettim. Gözlüğümü aramak için geri döndüm ve bu olay bize yaklaşık yarım saate mal oldu ama neyse ki gözlüğümü buldum. Yürümeye devam edip saat 17.30 civarı Avcıbeli geçidine varmayı başardık. Geçitte hava çok bozmuştu hatta bir ara dolu bile yağdı. Hava çok kötü olduğu için hiç beklemeden sol taraftaki sırt hattı üzerinde yürümeye başladık. Sırt hattı boyunca 2 aşıt aştıktan sonra bir düzlüğe geldik. Düzlüğün bittiği yerde yalancı kaldı olarak adlandırılan yükseltinin kütlesi vardı. Bu kütlenin dibine kadar yürüdük ve sonra kütleye tırmanmaya başladık. Kulvar boyunca tırmanıp sırt hattı üzerine çıktık. Sırt hattı üzerinden devam edip kütlenin en yüksek noktasına çıktık ve burada şahane bir günbatımı izledik inanılmaz renkler gördük ve güzel fotoğraflar çektik. Sonrasında inmeye başladık hava  kararmaya başlamıştı bizde kendimize güzel bir set bulup tulumlarımızı çantalarımızdan çıkardık. Saat 08.20’de iyi bir yemekten sonra tulumlarımıza girdik.

Set üzerinde rahatsız geçen bir geceden sonra 15 temmuz sabahı 06.10’da uyanıp tulumlarımızdan çıkıp hafif bir atıştırmadan sonra 06.40’da yola koyulduk. Kaldı’nın zirve kütlesine kadar yürüdükten sonra eğim iyice arttı ve tırmanışa başladık. Biraz yükseldikten sonra zirveye giden sırt hattına çıkmadan sola doğru yan geçiş yaptık. Kaldının kılçığınıda geçip kısa bir tırmanıştan sonra 07.40’ta zirvedeydik (3734 m). Zirve defterini aradık ama bulamadık bizde pet şişe içinde bulduğumuz kağıt parçalarının birine isimlerimizi karaladık. Manzara muhteşemdi ve doyasıya keyfini çıkardık. 20 dk’lık dinlenmeden sonra 08.00’de inişe başladık. 08.15’de düzlüğe ulaştık ve burada biraz dolaştıktan sonra geceyi geçirdiğimiz sete vardık. Yine hafif bir atıştırmadan sonra çantalarımızı toparladık ve dönüş yoluna koyulduk. Yalancı Kaldı’nın kütlesini aşıp diğer aşıtlara gelmeden geldiğimiz yoldan farklı bir yoldan parmakkaya vadisine indik. Patikadan devam edip 12.20’dde Bölük ormanında motosikleti bıraktığımız yere vardık. Faaliyet boyunca ip açılmadı ve teknik malzeme kullanılmadı. Oldukça eğlenceli, keyifli ve de yorucu bir faaliyet olmuştu. Mutluyduk…

Tarih:14-15 Temmuz 2010

Rota: Kaldı klasik rotası

Süre: Yaklaşık 1 gün

Hava Durumu: Genelde açık Avcıbeli geçidinden sonra kapalı

Zemin Durumu: Oldukça kuru zemin

Ekip: Dursun ŞİMŞEK (Niğde AKUT ekibi üyesi)

Çağlar EKER (İstanbul Üniversitesi doğa sporları kulübü üyesi)